De verborgen geschiedenis van Harderwijk

weiburglaan 2015 gaat op de SchopDe afgelopen jaren heeft gemeente Harderwijk geweigerd om de Weiburglaan veiliger te maken door deze als 30 km zone in te richten. Ook de gemeenteraad was op het standpunt dat de Weiburglaan verkeersveilig is en geen overlast veroorzaakt. De raad vertrouwde volledig op de objectiviteit van ambtenaren. Eind vorig jaar is de gemeente tot andere inzichten gekomen en organiseert deze op woensdag 8 april 2015 een inloopbijeenkomst in de voormalige stationsrestauratie. U bent welkom vanaf 17:00uur tot 19:00uur.

 

Voorgestelde wijzigingen Weiburglaan
-Fietsstraat
-30 km/uur
-Eenrichtingsverkeer (beemd-Westermeenweg)
-Asfalt ipv. klinkers
-huidig vrijliggend fietspad vervalt

RioolonderhoudKopie  van eindelijk fietspadd langs weiburglaan
De reconstructie van de Weiburglaan zal hoogstwaarschijnlijk samenvallen met de vernieuwing van het hoofdriool die zo’n 7 meter onder de klinkers ligt. Op dit moment beoordeeld de gemeente welke financiele mogelijkheden (nog) beschikbaar zijn voor een volledige reconstructie van de ‘mooiste laan van Harderwijk.’

De afgelopen maanden zijn er twee bijeenkomsten geweest waarbij de gemeente alleen aanwonende van de Weiburglaan heeft uitgenodigd. Tijdens de laatste bijeenkomst is er geen keuze gemaakt tussen twee voorgelegde varianten. 


Koehandel
Waarom de onverwachte draai van de gemeente Harderwijk om een deel van de Weiburglaan als fietsstraat in te richten. Als eerste de toezegging aan de gemeenteraad om de Weiburglaan te asfalteren met fluisterasfalt. Alleen het stilte effect van de dit type asfalt treed op bij snelheden boven de 50 km/u. De meest opvallende reden; VSE was bereidt om hun beroep tegen het bestemmingsplan stationsomgeving in te trekken. Zodoende gemeente Harderwijk genegen is om verkeerssituatie voor de eendenslachterij te verbeteren.

brief-aan-VSE27112014

weiburglaan VSE 2015

 


Wachtkamer

Populair