#Harderwijk Voor de fietsers zal het fietsen naar het station een nieuwe beleving worden. De fietsroute via de nieuwe inrichting van het Nassau-park en Oranjepark wordt met een omgaande beweging door het park geleid. De markante brugverbinding vormt een elegante slinger door het landschap. In het stationspark worden de fietsers middels een fietsbrug en lusvormig pad op een soepele manier van de ene kant van de verbindingsweg naar de andere zijde geleid.
De fietsbrug ligt gedraaid ten opzichte van de verbindingsweg zodat het voor de fietsers een veilige fietsroute krijgen richting stationstunnel krijgt. De overige voorzieningen in het park zoals de wandelpaden maar ook de onbewaakte fietsenstalling zullen transparant in de openbare ruimte worden ingepast. De komende maanden worden de details steeds meer zichtbaar.
Stationsplein
Minder elegant is de fietsroute vanaf het stationsplein. Parallel aan de de noord-zuidverbinding door de tunnel loopt een fietspad langs en over het stationsplein naar de fietsenstalling. Het laatste stukje van de stationsroute is de fietser ‘te gast’ op het stationsplein, dat primair voor voetgangers wordt ingericht.
Naar het perron
In de nieuwe stationshal, het voetgangers- en fietsersgebied op tunnelniveau, moet uiteindelijk een aantrekkelijk openbaar gebied ontstaan dat beide zijde van het station met elkaar in verbinding brengt.
16 september 2016 is de officiële ingebruikname van de nieuwe fietsroutes.
Onder het spoor
Over de verbindingsweg Oranjelaan - Westeinde
Het lusvormige pad volgt een rij bestaande beukenbomen en daalt vervolgens geleidelijk naar tunnel niveau langs een groen talud. Harderwijk
logisch mogelijk verloop richting stationstunnel